Citiți și prima parte a articolului, aici.
Tantra spune: nu este nici o cale de a fi satisfăcut cu exteriorul;
va trebui să mergi în interior. Va trebui să îți găsești femeia
interioară și bărbatul interior. Va trebui să ajungi la un act sexual
interior. Aceasta este o mare contribuție.
Cum se poate întâmpla? Încearcă să înțelegi această hartă. Am vorbit
despre șapte chakre, despre “fiziologia” yoga din Tantra. În bărbat,
chakra MULADHARA este masculină iar SWADHISTANA feminină. În femeie,
chakra MULADHARA este feminină iar SWADHISTANA masculină, și așa mai
departe. În cele șapte chakre, până la a șasea, dualitatea rămâne; a
șaptea este non-duală.
Sunt trei perechi în interiorul tău: MULADHARA-SWADHISTANA se
căsătoresc. MANIPURA-ANAHATA trebuie să se căsătorească. VISUDDHA-AJNA
trebuie să se căsătorească.
Când energia se mișcă în exterior, ai nevoie de o femeie exterioară.
Ai o mică licărire pentru un moment, pentru că împreunarea cu o femeie
exterioară nu poate fi permanentă – poate fi doar momentană. Pentru un
singur moment te poți pierde în celălalt. Ești aruncat din nou în tine
însuți, și ești aruncat cu putere. De aceea, după fiecare act sexual
există o anumită frustrare: ai dat greș din nou, nu s-a întâmplat așa
cum ai fi vrut să se întâmple. Da, ai ajuns la un vârf, dar înainte să
devii măcar conștient de el, declinul, căderea a început. Înainte ca
vârful să fi fost atins…valea. Înainte să fi întâlnit femeia sau
bărbatul…separarea. Divorțul vine odată cu căsătoria atât de repede
încât e frustrant. Toți îndrăgostiții sunt oameni frustrați. Ei speră
mult, ei speră în pofida experienței lor; ei speră iar și iar, dar nimic
nu se poate face – nu poți să distrugi legile realității. Trebuie să
înțelegi aceste legi.
Întâlnirea exterioară nu poate fi decât efemeră, dar întâlnirea
interioară poate deveni eternă. Și cu cât mergi mai sus cu atât mai
eternă devine.
Prima chakră, MULADHARA, în bărbat este masculină. Chiar și când faci
dragoste cu o femeie exterioară, spune Tantra, amintește-ți de cea
interioară. Fă dragoste cu femeia exterioară, dar amintește-ți de cea
interioară. Lasă conștiința ta să se miște spre interior – uită complet
de femeia exterioară. În momentul orgasmului uită de femeie sau de
bărbat complet. Închide ochii și fii în interior, și lasă asta să fie o
meditație. Când energia este stârnită, nu pierde ocazia. Acela este
momentul în care poți avea un contact – o călătorie interioară.
În mod obișnuit, este dificil să privești în interior, dar într-un
moment de iubire, este o pauză în care nu ești cel obișnuit. Într-un
moment de iubire ești la apogeul tău. Când are loc orgasmul, toată
energia corpului tău pulsează în dans; fiecare celulă, fiecare fibră
dansează într-un ritm, într-o armonie pe care nu o cunoști în viața
obișnuită. Acesta e momentul: acest moment de armonie, folosește-l ca un
tunel spre interior.În timp ce faci dragoste, devino meditativ,
privește în interior.
O ușă se deschide în acel moment. Aceasta este experiența tantrică. O
ușă se deschide în acel moment, și Tantra spune că te simți fericit
numai pentru că acea ușă se deschide și ceva din fericirea ta interioară
curge spre tine. Nu vine de la femeia exterioară, nu vine de la
bărbatul exterior; vine din miezul tău cel mai intim. Exteriorul este
doar o scuză.
Tantra nu spune că a face dragoste cu ceea ce este exterior este un
păcat, ea spune pur și simplu că asta nu te duce foarte departe. Nu îl
condamnă, îi acceptă naturalețea. Dar spune că poți folosi acel val de
iubire pentru a merge mai departe în interior. În acel moment de fior,
lucrurile nu mai sunt pământești: poți zbura. Săgeata ta poate face ca
arcul să atingă ținta. Poți deveni un Saraha.
Dacă în timp ce faci dragoste devii meditativ, devii tăcut, începi să
privești în interior, închizi ochii, uiți de bărbatul sau femeia
exterioară, atunci se întâmplă. MULADHARA, centrul tău masculin
interior, începe să se miște spre centrul feminin – centrul feminin este
SWADHISTANA – și este o împreunare, este un act sexual în interior.
Uneori se întâmplă fără ca tu să-ți dai seama. Mulți sannyasini mi-au
trimis scrisori…Nu le-am răspuns niciodată până acum, pentru că nu era
posibil să le răspund, acum pot răspunde, veți fi capabili să
înțelegeți.
Un sannyasin îmi scrie iar și iar, și probabil că se întreabă de ce
nu răspund…Harta nu era disponibilă până acum, acum vă dau harta.
Ascultându-mă, el se simte mereu ca și cum ar intra în orgasm. Tot
corpul său începe să vibreze, și are aceeași experiență ca atunci când
face dragoste cu o femeie. Devine foarte nedumerit – e natural. Pierde
firul la ce asculta, uită…și vibrația este atât de puternică și bucuria
este atât de mare încât e îngrijorat: ce se întâmplă? Ce e acolo în
interiorul lui?
Asta se întâmplă: chakra MULADHARA se întâlnește cu SWADHISTANA,
centrul tău masculin se întâlnește cu centrul tău feminin. Aceasta este
bucuria pe care o simți când intri în meditație, când intri în
rugăciune. Acesta este mecanismul celebrării tale interioare. Și în
momentul în care MULADHARA ȘI SWADHISTANA se întâlnesc, energia este
eliberată. La fel cum se eliberează energie atunci când faci dragoste
cu femeia, când SWADHISTANA și MULADHARA se întâlnesc, energia este
eliberată și acea energie lovește centrul superior, MANIPURA.
MANIPURA este masculin, ANAHATA este feminin. Odată ce te acordezi cu
prima întâlnire dintre bărbatul și femeia ta interioară, într-o zi, a
doua întâlnire se întâmplă deodată. Nu trebuie să faci nimic în legătură
cu asta, doar energia eliberată din prima întâlnire creează
posibilitatea pentru a doua întâlnire. Iar când energia este creată de a
doua întâlnire, creează posibilitatea celei de-a treia întâlniri.
A treia întâlnire este între VISUDDHA și AJNA. Și când a treia
întâlnire are loc, este creată energia pentru a patra, care nu este o
întâlnire, care nu este o uniune, ci o unitate. SAHASRARA este singură,
nu există masculin-feminin. Adam și Eva au dispărut unul în celălalt,
total, complet. Bărbatul a devenit femeia, femeia a devenit bărbatul;
toate divizările dispar. Acesta este absolutul, întâlnirea eternă. Asta e
ceea hindușii numesc SATCHITANANDA. Asta e ceea ce Iisus numește
”Împărăția lui Dumnezeu”.
De fapt, numărul 7 a fost folosit de toate religiile. 7 zile sunt
simbolice, și a șaptea zi este ziua de odihnă, ziua sfântă (”Holy Day”
în engleză, n.tr). Șase zile a lucrat Dumnezeu, și în șaptea zi s-a
odihnit. Pe șase chakre va trebui să lucrezi, a șaptea este starea marii
odihne, odihnei complete, a relaxării absolute – ai ajuns acasă.
Cu a șaptea dispari ca parte din dualitate; toate polaritățile
dispar, toate distincțiile dispar. Noaptea nu mai este noapte, iar ziua
nu mai este zi. Vara nu mai este vară, și iarna nu mai este iarnă.
Materia nu mai este materie, iar mintea nu mai este minte – ai trecut
dincolo. Acesta este spațiul transcedental pe care Buddha îl numește
NIRVANA.
Aceste trei întâlniri din interiorul tău și realizarea celei de-a
patra au și o altă dimensiune. V-am vorbit de multe ori despre patru
stări: somn, vis, trezie, TURIYA. TURIYA înseamnă ”a patra”, ”ce e
dincolo”. Aceste șapte chakre și munca cu ele, au o corespondență și în
aceste patru stări.
Prima întâlnire, dintre MULADHARA și SWADHISTANA e ca somnul.
Întâlnirea are loc, dar nu poți să fii foarte conștient de ea. Te vei
bucura de ea, vei simți o mare prospețime răsărind în tine. Vei simți o
mare odihnă, ca și cum ai dormit profund; dar nu vei putea s-o vezi
exact – este foarte întunecată. Bărbatul și femeia s-au întâlnit în
interiorul tău, dar ei s-au întâlnit în inconștient. Întâlnirea nu a
fost la lumina zilei, a fost în noaptea întunecată. Da, rezultatul va fi
simțit, consecințele vor fi simțite. Vei simți brusc o nouă energie în
tine, o nouă radianță, o nouă strălucire. Vei avea o aură. Chiar și
alții ar putea simți că ai o anumită calitate a prezenței, o vibrație.
Dar nu vei fi foarte conștient de ce se întâmplă. Deci prima întâlnire
este asemenea somnului.
A doua întâlnire este asemenea visului – când MANIPURA și ANAHATA se
întâlnesc, întâlnirea ta cu femeia interioară este ca și cum v-ați fi
întâlnit în vis. Da, îți poți aminti ceva din ea. La fel cum dimineața
poți să-ți amintești visul pe care l-ai avut noaptea trecută – câte
puțin, pe ici pe colo, câteva sclipiri; poate ceva a fost uitat, poate
că nu îți amintești totul – dar totuși îți poți aminti. A doua întâlnire
este asemenea visului. Vei deveni mai conștient de ea. Vei începe să
simți că ceva se întâmplă. Vei începe să simți că te schimbi, că o
tranformare e pe cale să se întâmple, că nu mai ești vechea persoană. Și
cu a doua vei începe să devii conștient că interesul tău în femeia
exterioară se micșorează. Interesul tău în bărbatul exterior nu mai este
la fel de nebun ca altădată.
Și cu prima întâlnire va exista o schimbare, dar nu vei fi conștient
de ea. Cu prima, vei începe să te gândești poate că nu mai ești
interesat de femeia TA, dar nu vei putea să înțelegi că nu mai ești
interesat de NICI O femeie. Poate vei crede că te-ai plictisit de femeia
ta și vei fi mai fericit cu o altă femeie; o schimbare va fi bună, o
atmosferă diferită va fi bună, o calitate diferită a femeii va fi bună.
Asta va fi doar o ghicire. Cu a doua întâlnire vei începe să simți că nu
mai ești interesat de femeie sau de bărbat, că interesul tău este să
mergi în interior.
Cu a treia vei deveni complet conștient. Este ca trezitul. VISUDDHA
întâlnind AJNA…vei deveni complet conștient, întâlnirea se întâmplă la
lumina zilei. Sau poți să spui astfel: prima întâlnire se întâmplă în
miezul întunecat al nopții; a doua întâlnire se întâmplă într-o perioadă
de crepuscul, între zi și noapte; a treia întâlnire se întâmplă la
amiază – ești complet alert, totul e clar. Acum știi că ai încheiat-o cu
exteriorul. Nu înseamnă că îți vei părăsi soția sau soțul, înseamnă pur
și simplu că pasiunea oarbă nu mai este acolo; vei simți compasiune. Cu
siguranță, femeia care te-a ajutat până aici e un prieten minunat,
bărbatul care te-a adus până aici este un prieten minunat; ești
recunoscător.
Vei începe să fii recunoscător și plin de compasiune față de
celălalt. Mereu e așa când apare înțelegerea – ea aduce compasiunea.
Dacă îți părăsești soția și evadezi în pădure, asta arată pur și simplu
că ești crud și compasiunea nu a apărut. E doar din neînțelegere, nu
poate fi din înțelegere. Dacă înțelegi, vei avea compasiune.
Când Buddha a devenit iluminat, primul lucru pe care l-a spus
discipolilor săi a fost: ”Aș vrea să merg la Yashodara, să vorbesc cu
ea.” Era soția sa…
Ananda era foarte tulburat. El a spus: ”Ce rost are să te întorci la
palat, să vorbești cu soția ta? Ai părăsit-o. Au trecut 12 ani.” Și
Ananda era și puțin tulburat, căci cum poate un Buddha să se gândească
la soția sa? Nu te aștepți ca Buddhașii să gândească astfel.
Când ceilalți au plecat, Ananda i-a spus lui Buddha: ”Asta nu e bine. Ce vor crede oamenii?”
Buddha a spus: ”Ce vor crede oamenii? Eu trebuie să-mi exprim
recunoștința față de ea, și trebuie să-i mulțumesc pentru tot ajutorul
pe care mi l-a dat. Și trebuie să-i dau ceva din ceea ce mi s-a
întâmplat mie – măcar atât îi datorez. Va trebui să merg.”
S-a întors. S-a dus la palat. Și-a văzut soția. Cu siguranță,
Yashodara era înnebunită! Acest om a fugit într-o noapte, fără să-i
spună o vorbă. I-a spus lui Buddha: ”Nu ai putut să ai încredere în
mine? Puteai să spui că vrei să pleci și aș fi fost ultima femeie din
lume care să te împiedice. Nu ai putut să ai încredere în mine nici
măcar atât?” Și plângea. Doisprezece ani de furie! Și acest om fugise ca
un hoț în mijlocul nopții – brusc, fără să-i dea nici măcar un semn.
- va urma -
Partea a treia o gasiti aici.
Osho: The tantra vision, vol.2, cap.1.
”Articol preluat de aici: http://oshojoy.ro/osho-despre-vizunea-tantrica-si-harta-tantrica-a-constiinteiii”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu