Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

miercuri, 6 aprilie 2011

IUBIREA - FLORENCE SCOVEL SHINN


Orice om, pe acest pamint este pe cale sa se initieze in Iubire.
'Eu va dau o noua porunca, sa va iubiti unii pe altii!' Ouspensky spune, an 'Tertium Organum', ca Iubirea este un fenomen cosmic, care deschide omului cea de-a patra dimensiune, 'Lumea Miraculosului'ADEVARATA IUBIRE ESTE DEZINTERESATA SI LIPSITA DE TEAMA. Ea invaluie obiectul afectiunii Sale, fara sa ceara nimic in schimb.Bucuria Sa este bucuria de a daruiIUBIREA ESTE DUMNEZEU Care Se manifesta si este CEA MAI PUTERNICA FORTA magnetica DIN UNIVERSIubirea pura, lipsita de egoism, Isi atrage ceea ce-I apartine; nu trebuie sa caute sau sa ceara! Din pacate insa, nimeni nu are nici cea mai vaga idee despre Adevarata Iubire!
Omul este egoist, tiranic si temator in afectul sau, si pierde in acest fel, ceea ce iubeste. Gelozia este cel mai rau dusman al omului, caci imaginatia se dezlantuie, vede pe fiinta iubita atrasa de altcineva si, inevitabil, aceste temeri devin realitate, daca nu sunt neutralizate.
O tanara, profund mahnita, a venit la mine; barbatul pe care-l iubea o parasise pentru o alta, spunandu-i ca nu avusese niciodata intentia sa se casatoreasca. Ea era sfasiata de gelozie si de resentiment si mi-a declarat ca dorea ca el sa sufere tot atat de mult cat o facuse pe ea sa sufere. Si a adaugat: 'Cum a putut sa ma paraseasca, pe mine, care-l iubeam atat de mult?'
Eu i-am raspuns: 'Nu-l iubeai de loc, il urai!', si am adaugat: 'NU VEI PUTEA NICIODATA SA PRIMESTI CEEA CE NU AI DARUIT ! ! ! OFERA O IUBIRE PERFECTA SI VEI PRIMI O IUBIRE PERFECTA!' Foloseste aceasta ocazie pentru a te perfectiona! Trimite-i o Iubire perfecta, lipsita de egoism, care nu cere nimic in schimb! Nu-l critica, nu-l condamna, ci binecuvanteaza-l, oriunde s-ar afla!'.
'Nu, imi raspunse ea, nu-l voi binecuvanta!'
'Ei bine, i-am spus, aceasta nu-i Iubire adevarata! Cand ii vei arata Iubire adevarata, Iubire adevarata vei primi, prin acest barbat sau prin echivalentul lui, caci daca acest barbat nu face parte din alegerea Divina, nu-l vei mai dori. Asa cum tu esti una cu Dumnezeu, esti una cu Iubirea care-ti apartine prin drept Divin.'
Lunile treceau si aparent, totul era ca inainte; dar prietena mea lucra constiincioasa cu ea insasi. Eu i-am spus: 'Atunci cand cruzimea lui nu te va mai tulbura, el va inceta sa fie crud, caci ati atragi toate acestea prin propriile tale emotii.'
Apoi, i-am vorbit despre o Fraternitate din India ai carei membri nu-si spun 'Buna Ziua', ci 'Eu salut Divinitatea din tine!'. Ei saluta, asadar, Divinitatea care traieste in fiecare om si, de asemeni, in animalele din jungla, care nu le fac niciodata rau, caci membrii acestei Fraternitati il vad doar pe Dumnezeu in orice fiinta.  Si am adaugat: Saluta Divinitatea din acest barbat, si spune: 'Nu vad decat fiinta ta Divina! Te vad asa cum te vede Dumnezeu: perfect, creeat dupa Chipul si Asemanarea Sa'.
Prietena mea a remarcat ca-si gasea un nou echilibru si ca se elibera de resentiment. Cel pe care-l iubea era capitan, ea il numea mereu 'Capi'.
Intr-o zi ea imi spuse:'Dumnezeu sa-l binecuvanteze pe Capi oriunde s-ar afla el!'. 
'Iata, am remarcat eu, adevarata Iubire! Si, cand o sa devii un 'cerc complet' si aceasta situatie nu te va mai tulbura, vei obtine iubirea lui, sau o vei atrage pe aceea a unui alt barbat, echivalentul sau.'
In acea perioada eu ma mutam ; cum nu aveam telefon,  n-am mai aflat vesti de la ea cateva saptamani. Apoi, intr-o dimineata, am primit o scrisoare in care-mi spunea: 'ne-am casatorit.'
M-am grabit sa merg s-o vad si primele cuvinte au fost: 'Cum s-a antamplat?' 'O, imi raspunse ea, printr-un miracol! Intr-o zi, mi-am dat seama ca orice mahnire m-a parasit. In aceeasi seara l-am intalnit si m-a cerut in casatorie. Ne-am  casatorit dupa 8 zile si n-am vazut niciodata un barbat mai indragostit!'.
Un vechi proverb spune: 'Nici un om nu-ti este dusman, nici un om nu-ti este prieten; TOTI OAMENII SUNT MAESTRII TAI SPIRITUALI.'
Trebuie sa devii impersonal si sa inveti de la fiecare ceea ce poate sa te invete. Cu cat vom invata mai repede aceste lectii, cu atat noi vom fi mai curand liberi (ELIBERATI de ignoranta). Singura libertate reala!
Acest barbat a invatat-o pe aceasta femeie Iubirea dezinteresata pe care fiecare, mai devreme sau mai tarziu, trebuie s-o invete.
SUFERINTA NU ESTE NECESARA desavarsirii omului! Ea nu este decat rezultatul incalcarii Legilor Spirituale, dar sunt putini acei care par capabili sa se trezeasca din 'somnul sufletului', fara suferintaCand oamenii sunt fericiti, ei sunt in general egoisti si, in mod automat, legea Karmei se pune in actiune. Omul sufera astfel pierderi prin lipsa de judecata....din pacate absolut corect ce se remarca aici! De fapt, eu nu am cunoscut exceptii...
Una din cunostintele mele avea un sot fermecator, dar ea spunea des: 'Nu tin la casatorie; nu pot sa-i reprosez nimic sotului meu, dar viata conjugala nu ma intereseaza, asta-i tot.'
Preocupata de mii de lucruri, abia daca-si amintea ca are un sot. Ea nu se gandea la el decat atunci cand il vedea. Intr-o zi, el o anunta ca se indragostise de o alta femeie si o parasi. De indata, ea veni sa ma vada, trista, plina de amaraciune.
'Exact in acest scop ai pronuntat mereu cuvantul! Ai spus adesea ca nu apreciezi viata conjugala, iar subconstientul tau a lucrat in tine pentru a te elibera !'
'Da, a suspinat ea, am inteles. Obtii ce vrei, ca dupa aceea sa te plangi.'
Ea accepta fara intarziere aceasta situatie, intelegand ca ea si sotul sau erau mai fericiti despartiti.
Cand o femeie devine indiferenta sau isi critica sotul, cand inceteaza sa fie inspiratoarea sa, acesta, frustrat de bucuria primelor clipe ale unirii lor, devine descumpanit si nefericit.
Un barbat deprimat, nefericit si sarac a venit sa ma consulte. Sotia sa era interesata de 'Stiinta numerelor' si ii studiase tema numerica; raportul nu-i era favorabil, aparent, caci el imi spuse; 'Sotia mea pretinde ca nu voi reusi niciodata pentru ca am cifra '2'.
Eu i-am raspuns: 'Imi este indiferent numarul tau, esti o idee perfecta in Intelegerea Divina, si noi vom cere amandoi succesul si prosperitatea care sunt deja pregatite pentru tine de Spiritul Infinit.'
Cateva saptamani mai tarziu, el obtinu o situatie excelenta, iar dupa doi ani el deveni un stralucit om de litere. Nimeni nu poate reusi in afaceri, daca nu-i place sa le faca! Tabloul pe care pictorul il picteaza din dragoste pentru arta este cel mai frumos. Nu trebuie sa acceptam doar ceea ce 'poate sa fiarba in cratita'!
NIMENI NU-SI POATE ATRAGE BANI DACA-I DISPRETUIESTE! Multi se mentin in stare de saracie declarand: 'Nu ma intereseaza banii, si nu-i admir pe cei care-i au!'.
Iata de ce multi artisti raman saraci; dispretul lor pentru bani ii separa de ei. Imi amintesc ca am auzit pe un artist spunand unui confrate: 'Este un artist mediocru, are un cont in banca.' Aceasta atitudine mentala il separa pe om de bogatiile sale.
PENTRU A-TI ATRAGE CEVA, TREBUIE SA FII IN ARMONIE CU ACEL LUCRU.
Banii sunt o manifestare a lui Dumnezeu care ne elibereaza de lipsuri si de restrictii, dar trebuie sa fie mentinuti in circulatie si sa serveasca unui scop bun.
A tezauriza si a economisi atrag reactii dezagreabile. Aceasta nu inseamna ca nu trebuie sa posezi imobile, pamant, actiuni, obligatiuni bancare, caci 'hambarele celui drept vor fi pline'; dar nu trebuie sa economisesti daca se prezinta o situatie in care se cer bani!
DIND CURS LIBER BANILOR, FARA TEAMA SI CU BUNAVOINTA, SE DESCHIDE CALEA PENTRU PRIMIREA ALTOR BANI, CACI DUMNEZEU ESTE SURSA, IAR BOGATIA LUI ESTE INEPUIZABILA SI INFAILIBILA.
Astfel trebuie sa fie atitudinea voastra spirituala in privinta banilor si veti vedea ca pentru voi MAREA BANCA SPIRITUALA NU SEACA NICIODATA!
Un film intitulat 'Greed' (rapacitate/egoism/lacomie) ne ofera un exemplu de avaritie.Eroina povestii castiga 5000 $ la o loterie, dar nu vrea sa-i cheltuiasca. Ea aduna si aduna, il lasa pe sotul ei sa sufere si apoi sa moara de foame, si, pentru a castiga in plus pentru cheltuiala zilnica, freaca parchete. Iubind banii in sine, ea ii plasa mai sus ca orice. Intr-o noapte este asasinata si i se fura banii.
Iata un exemplu in care 'dragostea pentru bani este la baza raului'.
Banii ca atare, sunt buni si benefici, dar cand ne servim de ei in scopuri destructive, cand ii adunam si tezaurizam, ori cand ii consideram mai importanti decat sentimentele, aceasta are drept consecinta boala, nenorocirea sau chiar pierderea banilor.
URMATI CALEA IUBIRII si toate lucrurile va vor fi date cu surplus, caci DUMNEZEU ESTE IUBIRE, si Dumnezeu este BOGATIA noastra! Sau urmati calea egoismului, a lacomiei si abundenta va dispare, sau veti fi separat de ea.
Cunosc cazul unei doamne bogate care tezauriza veniturile sale. Ea daruia rareori cate ceva, dar cumpara continuu fel de fel de obiecte. Ii placeau indeosebi colierele. Ii spuse intr-o zi unei prietene ca avea vreo 67. Le cumpara si le punea la pastrare, invelite cu grija  in hartie de matase. Ar fi fost mai normal sa le poarte; dar asa, ea incalca legea circulatiei; sifonierul sau era plin cu rochii pe care nu le imbraca niciodata. Bratele acestei persoane paralizara progresiv, pentru ca acorda prea mare importanta obiectelor, si, in curand, ea fu considerata incapabila   sa-si gireze averea, care-i fu retrasa.
Iata cum, ignorind Legile Spirituale, iti poti provoca pierderi.
TOATE BOLILE SI TOATE NENOROCIRILE PROVIN DIN INCALCAREA LEGII IUBIRII.
Bumerangurile urii, ranchiunii si criticii se antorc incarcate de boala si durere.
Iubirea pare sa fie aproape o arta pierduta, dar cel care cunoaste Legea Spirituala stie ca trebuie s-o recucereasca, caci, fara Iubire, el insusi nu este decat 'un clopot de arama care bate, un chimval care rasuna'.
Una dintre elevele mele, de exemplu, lucra cu mine de cateva luni pentru a sterge din subconstientul sau ranchiuna. Ea ajunse la stadiul in care purta ranchiuna doar unei singure persoane, dar aceasta ii dadea mult de furca. Totusi, putin cate putin, ea isi gasi echilibrul si intr-o zi resentimentul disparu.
Sosi radioasa si exclama: 'Nici nu va puteti inchipui ceea ce simt! Aceasta femeie mi-a spus ceva dezagreabil, si in loc sa fiu furioasa, eu am fost gentila si plina de iubire; atunci ea s-a scuzat si a fost deosebit de draguta cu mine! Nimeni nu-si poate imagina cat de linistita si usurata ma simt!' In mod uimitor ranchiuna este atat de familiara conditiei inconstiente a omului, incat multi o considera absolut normala. Imediat cum perceptia, deformata desigur, "constata" ceva neconvenabil la cel de alaturi, ranchiuna este deja instalata.
IUBIREA SI BUNAVOINTA SUNT INESTIMABILE si in afaceri. Daca inca nu ati ras, cred ca e cazul sa o faceti!...Pare absurd, nu? De aceea si consideram ca in afaceri totul este definit de "care pe care" si de aceea si traim ce traim: iluzia luptei.
O functionara veni sa mi se planga de o persoana care, pretindea ea, era rece, cu mult spirit critic si care n-o placea de fel.
'Bine, i-am spus, saluta Divinitatea din ea si trimite-i ganduri de iubire!'.
Ea imi raspunse : 'Imposibil, este o femeie de marmura!'.
'Iti amintesti de sculptorul care a cerut un anumit bloc de marmura? A fost intrebat de ce il dorea tocmai pe acela: 'Pentru ca exista un inger in aceasta marmura!'. Si el scoase de acolo o minunata opera de arta.
'Bine, spuse vizitatoarea mea, voi incerca.'
Dupa o saptamana, ea reveni: 'Am facut asa cum m-ati sfatuit si acum aceasta doamna este foarte buna cu mine; ea m-a plimbat cu masina ei.'
Anumite persoane au remuscari pentru ca au facut rau cuiva cu ani an urma. Daca acest rau nu poate fi reparat, efectul sau poate fi neutralizat facand bine altcuiva in prezent.
'Eu fac un anumit lucru uitand ceea ce este in urma, si ma indrept spre ceea ce este in fata mea.'
Durerea, remuscarea, regretele distrug celulele corpului si otravesc atmosfera care-l inconjoara pe om.
O doamna, era antr-o zi profund indurerata si mi-a cerut: 'Trateaza-ma ca sa fiu fericita si vesela, caci durerea mea ma face atat de irascibila fata de membrii familiei mele, incat sufar continuu contra-loviturile karmice.'
Am fost rugata, de asemeni, sa tratez  pe o mama care isi plangea fiica decedata.  Am negat orice gand de pierdere sau despartire si am afirmat ca Dumnezeu este bucuria acelei femei, dragostea si pacea din ea insasi. Ea isi regasi imediat echilibrul si imi transmise prin fiul ei sa incetez tratamentul pentru ca devine prea bucuroasa.
Pe de alta parte, iata cum intelegerea muritorilor se leaga de dureri si regrete.
O cunostinta se plangea mereu de necazurile ei in asa fel incat aproape ca se lauda cu ele.
Odinioara, cand o mama nu-si facea griji pentru copiii ei, nu era considerata mama buna.
Acum stim ca temerile materne sunt responsabile de multe din bolile si accidentele  pe care le suporta copiii.
Teama este antradevar, cea care imagineaza puternic boala sau situatia temuta si, daca nu sunt neutralizate, aceste imagini se materializeaza.
Este fericita acea mama care poate spune cu sinceritate ca-si incredinteaza copilul in mainile lui Dumnezeu, stiind, prin urmare ca este astfel Divin protejat. Ea proiecteaza in acest fel, in jurul lui, o aura puternica de protectie…Implor pe toti parintii si mai cu seama mamele sa renunte la egoul acesta atat de perdant,CONFORM CARUIA DOAR ELE pot avea grija de copilul lor. Va veti iubi copilul ABIA ATUNCI CAND RENUNTATI sa-l mai separati mereu de restul oamenilor, drama acestei civilizatii, pe care voi mamele o induceti primele in propriile voastre progenituri. Cand aud “copilul meu”, pur si simplu stiu ce rau se petrece acolo, cel mai mare care ar putea fi imaginat. Copilul nu este ce pare, este un dumnezeu inca mai putin conditionat/programat decat voi si pe voi va nemultumeste asta, il vreti CONFORM. Apoi acest copil al tau e “mai...nu stiu cum” dacat al alteia, si asa separarea se adanceste, concurenta la fel...este si motivul pentru care am tot repetat ca un parinte iubitor poate ar fi de dorit sa dispara definitiv din viata micutului, cand acesta are doar trei ani. Pentru ca de acolo ceea ce va urma va fi doar o nimicire supercalificata a maretiei lui. O “micire” continua, care nu ia sfarsit practic niciodata. Si cand “copilul” are 50 de ani, mama tot stie ea mai bine ce are el nevoie, e mai atenta si mai calificata-zice mintea ei. Daca a obtinut si o dependenta din partea lui, atunci e foarte incantata, zice ea ca l-a educat bine, iubitor. Doar ca de multe ori acela nici partener nu-si mai cauta, o are pe “mama”.
O femeie s-a trezit subit intr-o noapte, simtind ca fratele ei este in mare pericol. In loc sa cedeze temerilor, ea a inceput sa afirme Adevarul, spunand; 'Omul este o idee perfecta in Intelegerea Divina, si el este intotdeauna in locul potrivit pentru el; prin urmare, fratele meu este in locul  cu adevarat potrivit pentru el, Divin protejat.'
A doua zi, ea a aflat ca fratele ei era in apropierea imediata a unei explozii, intr-o mina, dar ca scapase in mod miraculos.
Astfel, noi devenim protectori pentru cei dragi (prin puterea gandului ...si nu ALTFEL!!!) si fiecare ar trebui sa stie ca obiectul afectiunii sale 'este ocrotit de cel De Sus si se odihneste in umbra celui Atotputernic.'
'Nici un rau nu te va atinge, nici un flagel nu se va apropia de adapostul tau!'
'IUBIREA PERFECTA INVINGE ORICE TEAMA.'
Cel care se teme nu are o Iubire perfecta. Puteti intelege ca, datorita acestui aspect, teama cosmetizata ca GRIJA, in adevar voi NU VA PUTETI IUBII COPIII? Voi proiectati fricile voastre asupra lor, tot timpul! Nici nu le poate fi facut un neajuns mai mare decat aceasta “nobila grija”!!! Asa ati patit si voi si de aceea subconstientul e plin cu sentimente de inadecvare, micime, slabiciune...Opriti acest jaf ! Copiii “vostrii” sunt doar MINUNATI SI DIVIN PROTEJATI!!! Exact asa cum sunt ei. Asta e Legea, ADEVARUL.
In sfarsit, 'Iubirea este indeplinirea Legii Divine'.

Capitolul "Iubirea" din cartea JOCUL VIETII de FLORENCE SCOVEL SHINN

Descarca cartea de aici .

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...