Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

miercuri, 15 februarie 2012

„Sunt responsabilă de propria mea sexualitate” - Povestea lui Mieke

Posted by Veronica


“Am auzit această propoziţie de multe ori până acum. Înainte ca Stephan şi cu mine să începem să practicăm tehnicile taoiste, nu prea m-am gândit la acest lucru, mai ales în ceea ce mă priveşte. În mintea mea actul sexual era ceva ce se practică numai cu partenerul de viaţă. Pentru a avea o întâlnire sexuală cu cineva ar trebui să fii îndrăgostit sau cel puţin să existe sentimente puternice de iubire unul faţă de celălalt.
Unul din lucrurile pe care mi le amintesc clar că mi le spunea mama era cât de important este să-ţi faci bărbatul fericit. Nu a spus explicit acest lucru, dar mi-am dat seama că se referea mai ales la viaţa sexuală. Am auzit-o de asemenea spunând că nu era important cum se simţea femeia, ceea ce ea dorea sau nu. Ceea ce conta era fericirea şi satisfacerea bărbatului. Mi-au fost insuflate totodată şi multe credinţe de la familie, prieteni şi societate.
Când Stephan şi cu mine am început să practicăm, am crezut că aveam o gândire modernă în domeniul sexual. Ceea ce am descoperit în curând a fost că ceea ce credeam nu corespundea în totalitate cu ceea ce simţeam. Am descoperit că fac parte din categoria oamenilor care învaţă cel mai bine prin intermediul practicii, prin experienţele corporale. Mă aflam în această situaţie, practicând şi învăţând noile metode de comunicare şi tehnicile noi ale Sexualităţii Sacre şi chiar întâmpinând dificultăţi în acest proces.
Eram timidă, mă simţeam inutilă, am simţit adesea că nu doream să continui. Am auzit o parte din mine spunându-mi: „O fată cuminte nu face asta!”. Am devenit din ce în ce mai conştientă de prezenţa acestor credinţe vechi din copilăria şi adolescenţa mea şi am început să conştientizez o listă lungă de argumente împotriva faptului că nu ar trebui să mă bucur de un orgasm şi nu ar trebui să-mi dezvălui vreodată plăcerea în faţa bărbatului iubit.
Am decis că vreau să schimb această stare de lucruri. Am descoperit că doar prin împărtăşirea acestor lucruri lui Stephan nu voi putea să renunţ la aceste prejudecăţi şi credinţe vechi care cu siguranţă nu îmi mai erau de nici un ajutor. Într-o zi, în timpul uneia din numeroasele sale căutări în internet, Stephan a găsit un curs interesant pentru femei ca mine.
Cursul era conceput pentru femei mature care vroiau să înveţe să nu mai perceapă partea sacră în opoziţie cu cea sexuală. M-a încurajat să mă duc şi sunt fericită să spun că am fost de acord.
În următoarele şase luni am participat la trei seminarii alături de alte douăzeci şi cinci de femei, toate din medii şi ţări diferite, majoritatea de vârsta mea, patruzeci şi cinci spre cincizeci şi cinci de ani. Am dansat, am meditat, am râs şi plâns împreună. Ne-am plimbat prin natură, am petrecut mult timp singure, în linişte, am împărtăşit gânduri şi experienţe. Într-un mediu sigur şi controlat, am participat de asemenea la exerciţii care implicau energia sexuală.
Conducătoarea cursului era foarte pricepută şi ne împingea uşor de la spate ca să ne depăşim limitele. Dacă puneam întrebarea „de ce?”, ea ne răspundea: „de ce nu?”. Sub îndrumarea ei am utilizat energia sexuală să distrugem vechile tipare şi forme de gândire pe care nu le mai doream şi pe care nu le mai consideram folositoare. Am aflat că nu eram singura care se agăţase de aceste tipare şi credinţe vechi; şi celelalte femei gândeau la fel ca mine. Şi toate ne-am dorit să avansăm spre libertate, spre libertatea sexuală, să fim eliberate de concepţiile vechi cu privire la bărbaţi, la partenerii noştri, la sexualitate.
În acest mediu sigur şi încurajator, ne-am ajutat şi încurajat reciproc pentru a îndrăzni să facem ceva nou, oricât de înfricoşător părea acest lucru. Pentru mine a fost un dar minunat faptul că am putut să evadez din cotidian şi să descopăr cum este să fac parte dintr-un grup de femei. Am fost uimită de deschiderea şi de sinceritatea dintre noi. Am învăţat atât de multe lucruri. Mi-am forţat limitele şi făcând acest lucru am descoperit cine sunt cu adevărat. Unul din lucrurile cele mai importante pe care le-am învăţat a fost acela că eu sunt cu adevărat responsabilă de sexualitatea mea. Cum aş putea să interacţionez şi să comunic sincer cu bărbatul iubit dacă eu nu sunt sinceră cu mine însămi, dacă eu nu îmi înţeleg sexualitatea şi nu ştiu ce îmi place şi ce vreau?
Când m-am întors acasă am fost capabilă să aplic această înţelegere şi aceste noi experienţe în cadrul relaţiei mele. M-am simţit mai uşoară şi mai conectată la corpul meu. Am simţit că am făcut următorul pas în crearea unei relaţii mai armonioase şi mai fericite.”
(din cartea “Vindecare prin tehnici sexuale taoiste”, ed. Kamala)

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...