Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

marți, 21 februarie 2012

Anais Nin – “Dragostea este axul şi respiraţia vieţii mele”

Posted by Veronica

Vă invit să savurați câteva idei din jurnalul și operele scrise de Anais Nin, supranumită “artista intimității”, controversata scriitoare a secolului trecut datorită confesiunilor erotice pe care le-a publicat. 
“Pentru tine şi pentru mine, momentul suprem, bucuria cea mai intensă nu este atunci când mintea noastră domină, ci atunci când ne pierdem minţile, iar noi doi ni le pierdem în acelaşi fel, prin dragoste.
El îmi dăruieşte savoarea prezentului. Nicăieri altundeva nu găsesc acestprezent magic, frumos, complet. Când suntem împreuna, clipa devine infinită… Această clipă de gust pronunţat şi absolut al mâncării, al culorii, de răsuflare umană absolută, de plenitudine. Căci sunt întreagă. Este sfârşitul oricărui zbucium.
Dragostea este axul şi respiraţia vieţii mele. Arta pe care o produc este un produs secundar, o excrescenţă a dragostei, cântecul pe care îl cânt, bucuria care trebuie să explodeze, supraabundenţa – asta-i tot!
Senzualitatea este o forţă secretă a corpului meu.
Mă simt inepuizabilă! În loc să lupt, eu farmec; în loc să înfurii, eu îi fac pe ceilalţi să se topească. Şi zâmbesc uşor, ca o mamă obosită căreia copiii i-au jucat prea multe feste. Mă simt mamă a tot şi a toate – pântecele şi pământul, cu imense aripi protectoare! Pasiune şi simţ matern contopite – mamă precum noaptea, acoperind lumea, învelind-o, murmurându-i cântece de leagăn ca să-i aline durerea. Şi ca şi noaptea, sunt singură din nou – activă, independentă, fără odihnă.
În seara asta sunt o mare Mamă – pântece, casă şi pat; strălucire, căldură, lumină şi foc; curaj şi pasiune – sunt toate acestea.
Nu cred decât în foc. Viaţă. Foc. Fiind eu însămi o flacără, îi înflăcărez pe alţii. Niciodată moarte. Foc şi viaţă.
Singura anomalie este incapacitatea de a iubi.
Erotismul este una din bazele cunoaşterii de sine, la fel de indispensabilă ca poezia.
Femeilor, puneţi-vă o mască, masca de feminitate primordială, de Femeie la modul absolut, trăiţi-i senzualitatea pe scoarţă de jurnal, pe cord de amor, pe trup fierbinte, vă veţi descoperi voi înşivă, fantasmele voastre, dragostea care musteşte în voi pentru viaţă, faţă de voi înşivă, vă veţi lăsa purtate de eul vostru eliberat undeva spre ţara interzisă descoperind că adevărata voastră vocaţie este aceea de a vă cunoaşte. “Cognosce te ipsum” va deveni un fel de cheie care deschide porţile templului spre orgasmul interior (intelectual, sexual şi sufletesc).

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...