Angajaţii
unei firme au ales să lucreze timp de lună complet dezbrăcaţi,
experienţă care a vrut să testeze teoria că în lipsa hainelor
are loc îmbunătăţirea creativităţii şi productivităţii.
Jessica Saia şi Sierra Harman
de la „The Bold Italic” au povestit pe site-ul companiei cum s-a
desfăşurat activitatea lor la sediului serviciului, timp de o lună,
în condiţiile în care au lucrat complet dezbrăcate, la fel ca şi
colegii lor.
„Fără inhibiţii” a fost ideea de bază demersului
celor de la „The Bold Italic”. Pentru a observa dacă are loc o
îmbunătăţire a comunicării, a productivităţii, a
creativităţii, dar şi a transparenţei, cei de la „The Bold
Italic” au renunţat la haine în toate zilele din luna martie când
s-au prezentat la job. Aceştia au trecut în revistă aspectele care
încurajează derularea unei munci productive, dar şi lucrurile care
apar pe parcurs şi întrerup procesul de creaţie.
Nu au fost primii
care au descoperit „minunile” aduse de realizarea atribuţiilor
de serviciu printr-o muncă depusă fără greutatea hainelor.
Psihologul David Taylor a încurajat din 2009 renunţarea la haine în
timpul serviciului pentru „stimularea moralului”.
Reacţia
majorităţii celor din sediu a fost de reţinere faţă de acest
demers: „Nu ar fi mai bine să…nu?”.
Însă, pe 2 martie, în
prima zi în care au mers la muncă, toţi s-au dezbrăcat.
Acomodarea cu acest nou stil a durat aproape o oră, iar beneficiile,
spun Jessica Saia şi Sierra Harman, „au fost uluitoare”:
legături mai profunde, încredere sporită, veselie.
Cooperarea a
mers mult mai bine, lucrul în echipă fiind considerat „incredibil”.
Singurul lucru invocat de autori a fost factura la căldură, mult
mai mare faţă de obicei. Însă, aceasta nu a adus supărarea
contabilului, deoarece a existat „satisfacţie la locul de muncă”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu