Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

miercuri, 20 august 2014

Cum functioneaza Ho’oponopono in relatii

choosing-the-pizza-150x108
Cu un an in urma, am ajuns la punctul  in care nu ma mai puteam intelege deloc cu sotia mea. Era dificil sa cadem de acord chiar şi pentru a alege ce fel de pizza sa comandam pentru cina. In acel moment am stiut că am nevoie de ajutor.
Fara a mai pierde timpul, am contactat o prietena din Nicaragua care are experienta in lucrul cu cuplurile. I-am trimis un email si i-am pus urmatoarea intrebare: “Ce tehnica pot folosi pentru a – mi intelege sotia? Am nevoie de antrenament inainte de a – mi pierde rabdarea; cat cereti  pentru consultatii prin   telefon sau email?”
Ea a raspuns la mail-ul meu  mentionand ca am pus o problema  serioasa la care nu se poate da un raspuns imediat. Avea nevoie de mai multe detalii referitoare la  aspectele care au cauzat problemele si m-a  intrebat care a fost aportul meu.
I-am explicat ca, practic am nevoie de ajutor pentru a gasi calea corecta de a gestiona si de a ma comporta fata de energiile negative pe care le resimt atunci cand sotia mea este suparata. Uneori nu am putut intelege reactia ei la cateva intrebari simple pe care i le-am pus, si sincer, nu am fost constient cum am cauzat aceasta. Prietena mea a trebuit să participe la un congres in Guatemala si chiar a trebuit sa astept sa – mi raspunda, pentru a continua consultatia mea.
In cele din urma, am primit un e-mail de la ea dar  nu a menţionat nimic despre cererea mea. In schimb,a trimis o frumoasa prezentare in power point despre El  Arte y las callar Máscaras Venecianas (arta tacerii si a mastilor venetiene) lunei liste de destinatari. Mesajul ei spunea: “arta tacerii ne face mai intelepti, si arta vorbitului atunci cand este cazul ne face prieteni”.
Unul dintre destinatarii din acest e-mail nu a putut deschide fisierul atasat si a cerut ajutor restul membrilor din lista. Nu cunosteam aceasta persoana, dar cu toate acestea i-am facut favoarea si i-am am trimis o atasare. Ea a fost foarte recunoscatoare si am pastrat legatura.
Intr-o zi ea mi-a trimis informatii despre Ho’oponopono in limba spaniola. Acestea erau bogate in continut si era si o colectie realizata de catre un artist brazilian despre această metoda de rezolvare a problemelor. Cu toate acestea, nu am putut inţelege cum s-o aplic.
Apoi mi-a recomandat o carte a lui Mabel Katz “Cea mai usoara cale”. Am cautat pe internet si am vazut ca Mabel Katz şi Dr. Hew Len intentionau sa tina o teleconferinta. Nu am ezitat nici un pic m-am inscris si eu.
In acelasi timp am citit despre Ho’oponopono cat de mult am putut. Aceasta  prietena din Costa Rica mi – a  oferit un sprijin mare prin furnizarea de informaţii pe care le puteam acumula inainte de aceast seminar. Cand am primit vesti de la Joanie despre conferinta, una dintre recomandari a fost sa curatinainte, in timpul si dupa” seminar. Toate acestea erau noi pentru mine.
Ea mi-a furnizat unele unelte. Am fost foarte incantat ca am posibilitatea de a participa si de a avea acces la invatatori ca Dr. Hew Len si Mabel Katz. In timpul conferintei am continuat sa spun in mintea mea “Te iubesc” pentru a avea mai multa claritate. Astfel am avut doua introspective foarte importante in ceea ce priveste relatiile:
  • Prima a fost atunci cand a declarat Mabel ca relatia perfecta nu este cea in care sunteti de acord cu tot, ci cea care va indica unde sa curatati. I-am spus ca asta este ceea ce sotia mea face, oferindu-mi astfel ocazia de a curata si ii sunt recunoscator pentru asta.
  • Cea de a doua de la Dr. Hew Len, care a aratat ca cea mai importanta relatie este cea  pe care o avem cu noi insine. Acest concept mi – a schimbat felul de a gandi  si am inceput sa ma concentrez asupra mea in loc sa incerc sa inteleg ce se intampla cu sotia mea.
Cand conferinta s-a terminat, m-am simtit liber! A fost intr-adevar minunat  chiar daca nici una din intrebarile mele proprii nu au primit un raspuns specific. Am primit raspunsul pe care–l vroiam atunci cand altcineva a avut posibilitatea de a pune o intrebare.
Deasemenea am primit raspunsul pe care–l asteptam de la prietena mea, atunci cand am intrebat de ce “metoda” am nevoie pentru a – mi intelege sotia. Intr-un fel simt ca am cerut din toata inima si Universul mi – a raspuns. “Ho’oponopono este metoda pe care o cauti.”
De cand cu aceasta conferinta, am devenit cursantul lui Mabel si al Dr. Hew Len.
Sotia mea nu stie despre Ho’oponopono, si asta este OK. Eu nu pot face presiuni asupra ei sa foloseasca aceasta tehnica daca ea nu prezinta interes sau nu este inspirata sa faca acest lucru.
Aceasta nu reprezinta insa o restrictie pentru mine s–o aplic. In scopul de a curata am urmat recomandarea lui Mabel.  De exemplu, daca sotia mea se supara indifferent de motiv si ma deranjeaza asta, privesc direct in ochii ei si repet  in mintea mea : “Imi pare rau. Te rog sa ma ierti pentru tot ceea ce este in mine care a creat aceasta problema. Te iubesc. Multumesc. “
Daca in continuare simt discomfort, continui sa repet in mintea mea :”Te iubesc. Mulţumesc “, pana ce discomfortul dispare.  Indiferent ce ii spun eu ei sau ce imi spune ea mie, dupa acest proces de curatare totul este magic, divin, si se pare ca in sfarsit  comunicarea este restabilita de la suflet la suflet. Acest lucru este uimitor si tot ceea ce trebuie sa fac este sa lucrez cu mine insumi.
Cealalta unealta Ho’oponopono pe care o folosesc este Apa Albastra Solarizata. De indata ce am invatat cum sa o prepar, am luat doua sticle albastre umplute cu apa de la robinet şi le-am pus la fereastra mea. Am plecat pentru o zi si le-am pus in frigider intr-un recipient pe timp de noapte. Eu beau cel puţin o sticla pe zi. Copiii mei mi-au cerut  sa dublez cantitatea, deoarece au inceput si ei sa bea si  le place.
Este important sa mentionez ca folosesc de asemenea si cupa indigo, metoda care mi – a fost recomandata de Dr. Hew Len. Mental pun toate problemele, inclusiv cele legate de relatie, intr-un castron indigo suspendat deasupra vulcanului Haleakala din Hawaii. Apoi mental schimb tot continutul vasului de la indigo la albastru de gheata si apoi la alb. A doua zi ma simt foarte odihnit.
Cum stiu ca aceasta functioneaza in cazul relatiei mele? Ei bine, recunosc ca nu exista o relatie perfecta, insa atunci cand sotia mea mi-a spus “iti multumesc pentru ca esti tipul cu care m-am casatorit”, m-am simtit foarte bine.
Pe de alta parte, putem cadea de acord si ne putem face planuri de viitor. Faptul ca anul trecut eu si sotia mea am facut o excursie de cinci zile de vacanţa in Caraibe, dupa multi ani de daruire copiilor nostri, a fost cu adevarat minunat. De asemenea, am facut o excursie in tara noastra de origine, cu copiii nostri si fost o experienta minunată pentru intreaga familie.
Saptamana trecuta, cand Mabel mi-a cerut sa scriu ceva despre cum Ho’oponopono ma ajuta in relatia mea, am avut un incident despre bani, cu sotia mea. M-am simtit atat de rau, şi pentru o clipă mi-am spus: “cum ii voi spune  lui Mabel ca Ho’oponopono functioneaza si ma ajuta in relatia cu sotia daca nu ma simt fericit acum?
Era foarte clar pentru mine ca acest gand nu provenea din inspiratie ci din datele stocate in memoria mea care au cauzat problema. Stiam ca trebuia sa ma detasez (sa curat). In noaptea aceea mi-am dedicat o buna parte din timp pentru a curaţa si doar mental spuneam: “Te iubesc, Mulţumesc “. Fara nici un fel de asteptari (foarte important!). Inainte de culcare am folosit  cupa indigo pentru a şterge toate problemele mele. A doua zi m-am apropiat de sotia mea si i-am spus direct: “Imi pare rau, te rog sa ma ierti pentru crearea problemei. Te iubesc.  Multumesc”.  S -a uitat la mine, m -a imbratisat şi a spus: “Imi pare rau, te rog iarta-ma pentru ceea ce am făcut.
Atunci acel zid imaginar care ne despartea, a disparut dupa incident. Pur si simplu s-a dizolvat iar toate sentimentele negative au disparut asa ca, acum pot sa afirm ca Ho’oponopono functioneaza pentru mine si ma ajuta in relatia mea.
Sunt constient ca mai am mult de curatat. Diferenta este ca acum am metoda necesara pentru a o face. Fac tot ceea ce pot face ca fiinta umana. Restul  depinde de Dumnezeu.
Imi pare rau. Te rog sa ma ierti. Te iubesc. Multumesc.
Isaac

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...