Speranţe
O schimbare profundă agită în prezent întreaga
omenire. Forţe evolutive şi purificatoare acţionează peste tot şi, sub
impulsul lor, se accelerează toate procesele. Confruntarea opiniilor,
care îi afectează pe oameni atât ca indivizi cât şi ca structură
socială, face să iasă la iveală lacunele instituţiilor noastre. În
goliciunea lor, acestea arată de asemenea şi înapoierea morală precum şi
stagnarea spirituală.
Autor: Ernest Schmitt
Femeia
si barbatul, diferiti si complementari.În această vastă punere în cauză,
care nu va cruţa nimic, sunt zdruncinate şi contestate în profunzime
atât locul femeii şi cel al bărbatului în societate, cât şi structurile
de pereche şi de familie, ale autorităţii părinţilor, ale sexualităţii
şi ale educaţiei.
Importanţa ce a căpătat-o problema femeii se
înscrie la rându-i în acest context de revizuire generală şi este -
chiar numai ea singură - un semn sugestiv al timpului în care trăim. De
reuşita sau de eşecul acestei mutaţii, va depinde în mare măsură însăşi
viitorul omenirii. O astfel de transformare nu va putea să fie totuşi
rezultatul unei înfruntări între sexe, ea trebuind să provină dintr-o
cooperare şi un respect reciproc al celor doi parteneri.
Pentru
cei care devin conştienţi că trăim o epocă de cotitură, se spune de pe
acum şi se va pune cu tot mai multă acuitate şi urgenţă, problema
sensului vieţii. Avem nevoie de o morală superioară în legislaţiile
umane, resimţind cu toţii necesitatea vitală a unei Instanţe superioare
care, prin existenţa Sa, să ne ofere un sens al vieţii şi un fundament
de nezdruncinat al moralei noastre.
O lume mai luminoasă şi mai
înfrăţită este întru totul posibilă, dar aceasta nu poate fi edificată
fără angajamentul personal al tuturora. Va trebui să se realizeze însă
în primul rând reconcilierea totală între femeie şi bărbat, între oameni
şi natură şi, în special, între creaturile umane şi Creatorul lor.
Vor
trebui deci femei reînnoite şi bărbaţi reînnoiţi care, transformându-se
pe ei înşişi şi înscriindu-se în mod liber în armonia cosmică, vor
transforma şi mediul lor, instituţiile şi societatea, astfel ca pe
planetă să nu mai domnească strigătele de ură, de intoleranţă, de
război, de groază, de foame şi de mizerie.
Este oare aceasta doar
dorinţa câtorva visători care perseverează? Nu! Este cerinţa imperioasă a
adevăratului Proprietar al universurilor, care vrea ca Voinţa Sa
orientată întotdeauna către perfecţiune şi înnobilare, să nu mai fie
ignorată în continuare şi batjocorită, ci să fie recunoscută şi
respectată în fine şi de fiinţele omeneşti.
În zguduirea profundă a
tuturor structurilor civilizaţiei, ne apropiem de perioada cea mai
gravă a destinului nostru şi a hotărârii cu cele mai grele consecinţe
pentru lungul drum al evoluţiei noastre.
Este de fapt un
ultimatum: "A fi, sau a nu fi". În această situaţie decisivă, femeia
este chemată să devină promotoarea timpurilor noi, a domniei păcii şi a
bucuriei de a trăi.
Devenirea conştientă a femeilor
Timp
de milenii, până nu de mult, femeia era înainte de orice, soţie şi
mamă; funcţie de acest rol era considerată împlinirea sa, justificarea
şi fericirea sa. Natura a făcut femeia cu o fiziologie proprie, cu
funcţiuni, talente şi meniri specifice, cu sarcini şi datorii. Sub
aspect biologic, ea părea făcută pentru bărbat şi pentru copii. Aceasta
era gloria şi şansa sa şi avea acces în lume numai prin bărbat.
Femeile
au devenit conştiente de demnitatea lor de fiinţe umane abia la
sfârşitul secolului XIX. Această conştientizare a fost accelerată mult
în toate ţările prin cele două războaie mondiale. Femeile au demonstrat
acest fapt înlocuind într-un mod eficace bărbaţii ca şefi de familie, la
muncile agricole, în uzine si în şcoli, în administraţie, sau luând
parte activă în luptele de rezistenţă. Solicitate prin necesitatea de a
fi prezente, ele au intrat din plin în activităţi sociale,
conştientizarea posibilităţilor şi a drepturilor lor devenind astfel şi
mai intensă.
În prezent, declaraţia universală a drepturilor
omului şi legislaţia din numeroase ţări condamnă discriminarea de sex,
ca de exemplu în preambulul constituţiei franceze, care proclamă: "Legea
garantează femeii, în toate domeniile, drepturi egale cu cele ale
bărbaţilor".
În cadrul societăţii, obţinerea acestor egalităţi se
realizează prin dreptul la vot, de eligibilitate, participarea activă la
viaţa religioasă, politică şi sindicală, prin reforma legislaţiei
asupra regimurilor matrimoniale şi restabilirea egalităţii între cei doi
parteneri.
Această evoluţie, care este încă în curs de
desfăşurare, se loveşte totuşi de numeroase dificultăţi şi de mari
discordanţe în situaţiile curente. Astfel, dacă acţiunea femeilor merge
în sensul promovării lor în societate şi în lumea muncii, imaginile pe
care şi le fac bărbaţii despre ele nu s-au modificat total, ci doar în
parte. Vechile modele ale femeilor având rolul de mamă, de soţie, de
amantă şi de servitoare persistă încă în mentalitatea multora, adesea în
mod inconştient - dar cu atât mai insistent. În astfel de cazuri,
legile sunt neputincioase; se impune într-adevăr o transformare a
mentalităţii masculine, căci prejudecăţile şi părerile false vehiculate
de-a lungul secolelor de lunga serie de generaţii succesive, sunt încă
tenace. Comportamentul tineretului de astăzi permite să se constate
totuşi un progres net în această direcţie.
Evoluţia în curs este
blocată adesea de mari sisteme religioase (cum ar fi, de exemplu, în
Asia). Închistate în formulările lor tradiţionale, acestea se forţează
să menţină tradiţii depăşite, cu riscul de a pune la îndoială toate
valorile trecutului.
Dar dacă tehnica a eliberat femeia de anumite
sarcini materiale grele, existenţa modernă a făcut să se ivească
probleme noi. De aici şi dificultatăţile întâmpinate de femeile care
muncesc în exteriorul casei, pentru a-şi echilibra cele două faţete ale
vieţii lor. Adesea, ele sunt dezavantajate de lipsa unei formări în
raport cu cerinţele industriei; de fapt, le lipseşte o reală calificare
profesională.
A apărut de asemenea şi o nouă problemă, cea a
"vârstei a doua", în cazul femeilor de la patruzeci de ani în sus care,
odată ce copiii au crescut, se găsesc izolate în societate, fără
ocupaţie, fără posibilităţi de angajare şi fără competinţe, deşi sunt în
plenitudinea posibilităţilor personale.
Sistemul economic
practicat în ţările industrializate nu recunoaşte şi nu retribuie decât
munca ce produce obiecte şi servicii rentabile. În acest sistem, femeia
din căminul familial este mult dezavantajată. Ea este considerată ca
fiind "fără profesie", cu tot tezaurul ei de ingeniozitate şi de iubire
pe care îl demonstrează, sau că acasă "nu lucrează" - deşi ea desfăşoară
în medie 64 de ore de muncă pe săptămână-. Întrucât femeia casnică nu
s-a integrat în circuitul muncii comerciale, nu beneficiază de nici un
drept de asigurare medicală sau de pensie de bătrâneţe. Şi cu toate
acestea, ea este sufletul căminului familial. Creatoare de ambianţă,
climatul de destindere şi reconfortare ce domneşte în casă e mereu
prezent. Orientate către bunăstarea membrilor familiei, binefacerile
invizibile ale serviciilor sale asigură refacerea forţei de muncă a
tuturor; acestea toate au deci urmări directe asupra randamentului şi a
volumului general al muncii comerciale.
Ideea considerării mamelor
din familii ca fiind în serviciul naţiunii sau al societăţii, cu drept
de a avea un salariu, a început să-şi facă drum, deşi nici o ţară nu a
tradus-o în fapt.
Dacă toate problemele privind condiţia femeii nu
şi-au găsit o soluţie dreaptă şi echitabilă, importanta mutaţie care
şterge secole de nedreptate este totuşi pe calea cea bună. Schimbarea
este condusă de circumstanţe favorabile ce sunt suscitate şi ele de
presiunea Luminii, care pregăteşte reînnoirea în toate domeniile.
Purificarea raporturilor dintre cele două sexe nu va scăpa nici ea de
această vastă acţiune.
Pentru ce există două sexe?
Problema
privind originile noastre a intrigat şi a preocupat numeroşi gânditori
de-a lungul timpurilor, dar nici aceia pe care umanitatea i-a onorat ca
fiind printre cei mai mari nu au putut găsi până în prezent un răspuns
logic şi convingător. Prima explicaţie ce a fost avansată justifică
existenţa a două sexe, evident, pentru necesităţile procreaţiei.
Biologii ne vor spune însă că procreaţia nu este o motivaţie suficientă.
Pusă
în faţa necesităţii de a avea şi de a menţine în mişcare ciclul
devenirii şi al evoluţiei, natura trebuie să vegheze la înlocuirea
dispăruţilor din planul terestru, unde corpurile programate numai pentru
un anumit timp sunt efemere. Pentru a asigura acest lucru, ea a pus în
mişcare un vast plan de înlocuire pentru organismele îmbătrânite sau
eliminate, protejând totodată echilibrele biologice şi împiedicând
stingerea speciilor mai viguroase.
Punând în acţiune bogăţii de
ingeniozitate, natura a dezvoltat şi a folosit toate modurile posibile
de reproducere, dotând în acest sens plantele şi animalele, pe măsura
ridicării lor în scara organismelor vii.
Modul cel mai simplu şi,
desigur cel mai vechi, este înmulţirea prin diviziune. În cursul unui
proces numit mitoză, o fiinţă unicelulară - de exemplu o bacterie - se
divide în două părţi identice care apoi, continuă să se reproducă în
acelaşi fel. Acest procedeu atât de eficace a fost menţinut de natură,
fiind folosit mereu, chiar şi la om. Asigurând multiplicarea celulelor
noastre în timpul creşterii, realizează de asemenea şi înlocuirea
celulelor moarte sau degenerate şi comandă cicatrizarea în cazul
rănirilor.
Nu este însă cazul de a trece în revistă numeroasele şi
complexele modalităţi de reproducere care au precedat sexualitatea.
Când aceasta a apărut , ea s-a bazat pe procedee existente, fapt ce a
condus la anumite specii la manifestarea unor cicluri sexuate alternate
cu cicluri asexuate. În final, sexualitatea s-a afirmat pe măsura
evoluţiei şi domină definitiv printre animalele superioare.
Prin
diviziune se obţin două copii ale aceleiaşi vietăţi, deci din una, apar
două. La înmulţirea sexuată însă, trebuie două fiinţe pentru a face una.
În mod aparent, diviziunea este mai simplă şi mai eficace. Prin
intervenţia sexualităţii nu se mai nasc însă copii întru totul la fel,
ci fiinţe nou combinate, având caractere ce aparţin ambilor părinţi; în
fapt fecundarea antrenează contopirea a două jumătăţi de nucleu,
formându-se astfel o fiinţă complet nouă.
Celulele tuturor
indivizilor unei specii date conţin un număr X de perechi de cromozomi.
Pentru a obţine celule care să nu mai posede X perechi, ci X cromozomi,
natura a operat în organele sexuale o reducere cromozomică în cursul
unui proces biologic numit meioză. La om, cei 46 cromozomi conţinuţi în
fiecare celulă sunt reduşi la un număr de 23 în celulele sexuale.
Fiecare dintre parteneri participă astfel cu cei 23 de cromozomi ai săi,
fapt ce permite restabilirea numărului de 46 specific speciei umane în
cadrul unor combinaţii genetice extrem de variate - fiind evaluate în
acest sens patru miliarde de posibilităţi-. Aşadar, termenul de
reproducere nu ar fi chiar cel mai indicat pentru fiinţele care se nasc
pe această cale, fiecare individ apărut fiind o combinaţie cu totul nouă
şi unică.
Dacă apariţia sexualităţii a fost totuşi un progres
incontestabil pe plan biologic, manifestarea sa, după cum am văzut, nu
era o necesitate absolută pentru acţiunea de reproducere. Drept urmare,
problema adevăratei origini a celor două sexe rămâne în continuare.
La
nivelul oamenilor însă, faptul de a veni pe lume fie ca bărbat, fie ca
femeie, condiţionează profund modul nostru de a simţi, de a acţiona, de a
ne comporta, toate aceste aspecte diferite mergând până şi la felul
mişcărilor corpului care, la femeie sunt mai "curgătoare", în timp ce la
bărbaţi sunt mai bruşte, mai sacadate. Apartenenţa la un sex sau la
altul este deci un factor foarte important pentru orice fiinţă
omenească. Pe de altă parte, dacă procreaţia era singura raţiune de a
exista a celor două sexe, toate persoanele care - din diverse motive- nu
participă la aceasta, ar fi apărut ca existenţe inutile, deşi în
realitate ele sunt chemate la atâtea alte sarcini utile, adesea foarte
importante.
Până în prezent, cunoaşterea umană nu a putut răspunde
la numeroasele întrebări "pentru ce?" pe care şi le punea fiecare
fiinţă omenească ce căuta să înţeleagă existenţa sa, precum şi lumea în
care se afla proiectată. Părerile contradictorii nu i-au permis
niciodată să-şi facă o imagine clară şi coerentă a ansamblului în care
vieţuia şi nici să ajungă la o convingere bazată pe o cunoaştere
precisă.
Mesajul Graalului a venit astfel să proiecteze Lumina
Adevărului în penumbra supoziţiilor noastre, pentru a ne înarma într-o
fază cu totul deosebită - crucială - a evoluţiei noastre. De la prima
până la ultima pagină, în această operă - care nu se aseamănă cu nici un
alt text - totul se înlănţuie într-o logică riguroasă. Tot ceea ce avem
nevoie de a şti pentru a reuşi în viaţă ne este prezentat în ea,
fiecare explicaţie integrându-se într-o vedere de ansamblu ce poartă
amprenta simplicităţii dar şi a unei majestuoase măreţii.
Faţă de
importanţa lor pentru înţelegerea noastră, originea şi caracterul
universal al celor două sexe ne sunt de asemenea explicate şi, de
necontestat, este pentru prima oară când ni se oferă ceva convingător.
Această nouă cunoaştere permite astfel fiecăriua să înţeleagă ce
posibilităţi are şi ce trebuie să facă fiecare sex.
Abd-ru-shin
scrie: "Noi numim noţiunile de feminin şi masculin ca fiind pur şi
simplu cele ouă sexe. Cuvântul sex însă lasă majoritatea oamenilor încă
de la început să fie puternic induşi în eroare, deoarece involuntar în
gândurile multora apare asocierea lui cu procrearea. Şi acest fapt este
greşit. Separarea între feminin şi masculin în acest sens are ceva de
spus în concepţia grandioasă a Creaţiei numai în cea mai exterioară, cea
mai densificată Materialitate Densă. Însă nu şi în întâmplările
principale.
Ce se înţelege prin sex? La ieşirea sa din Împărăţia
Spirituală germenele spiritual este lipsit de sex. De asemenea nu are
loc nici o bisecţie, aşa cum se presupune de multe ori. În fond un
germene spiritual rămâne întotdeauna o entitate independentă." (Volumul
II - conferinţa 64).
Negativ şi pozitiv
Din
noile cunoştinţe aduse de Abd-ru-shin în această problemă importantă
rezultă că în întreaga creaţie există genul negativ şi cel pozitiv;
genurile respective nu aparţin exclusiv organismelor vii existente pe
Pământ. Forţa divină întreţine, printr-un aport regulat de energie,
toate mecanismele naturii şi pune această energie la dispoziţia fiecărui
organism viu. Marea Centrală cosmică ce asigură distribuirea Forţei în
întregul Univers este Lăcaşul Graalului, care conţine marea cupă sacră -
Sfântul Graal -. La ieşirea din acest Centru intervine o transformare a
energiei unitare, în vederea reducerii intensităţii în raport cu
îndepărtarea faţă de Sfântul Graal. Drept urmare, acest curent se separă
în două: un curent negativ şi un curent pozitiv.
Tot ceea ce ia
formă în creaţie poate astfel să o facă în unul din aceşti doi curenţi
şi este deci marcat în mod obligat de caracteristicile negative sau
pozitive ale curentului respectiv.
Dotat cu liberul arbitru,
atribuit, prin originea sa, din planul spiritual, fiecare spirit omenesc
a putut să-şi aleagă acel curent în care ar fi dorit să obţină
autoconştienţa eului său şi să-şi făurească o personalitate. Deci
fiecare fiinţă omenească ce a fost admisă la cererea sa în ciclul
evolutiv, a hotărât în mod liber să evolueze în unul din aceşti doi
curenţi şi, făcând aceasta, şi-a ales şi sexul.
Oamenii care acuză
o soartă nedreaptă sau un hazard orb plângându-se că s-au născut femeie
sau bărbat, demonstrează în modul cel mai simplu că nu cunosc
adevăratul proces. Este de altfel adevărat că ignoranţa respectivă a
fost generală până ce Abd-ru-shin a venit să ne explice acest "pentru
ce" al originii noastre, necesitatea şi scopul evoluţiei noastre, precum
şi numeroasele ajutoare ce jalonează lungul nostru drum şi care sunt
întotdeauna gata să însoţească fiinţele cu voinţă bună.
Printr-o
alegere liberă efectuată, fără nici o presiune care să ne constrângă,
fiecare dintre noi a hotărât deci sexul său, ca rezultat al unei
preferinţe mai deosebite pentru o activitate masculină sau feminină în
creaţie şi, mai târziu, în Paradis.
Spiritul care s-a simţit
înclinat în a vrea să exercite o acţiune directă şi viguroasă asupra
substanţei planului în care a început trezirea la conştienţă, şi-a
provocat o ancorare mai puternică în substanţa respectivă; drept urmare,
constituţia sa s-a fasonat pe linia acestor dorinţe, pentru a-i permite
acţiuni cât mai directe şi mai intense. Aşa s-a format genul masculin
din care, abia în final, s-au detaşat facultăţile sale mai delicate ce
au rămas mult timp neutilizate; de fapt, o prioritate a acestora ar fi
împiedicat dominarea de către substanţa planului de şedere asupra
spiritului masculin în cauză.
Din contră, acel spirit - neutru la
început - care s-a simţit atras spre o activitate mai liniştită - cu
înclinaţii spre a îngriji, a proteja şi a conserva -, a presimţit şi
importanţa vitală a păstrării intacte a legăturii cu înălţimile
luminoase ale patriei de unde a plecat. Dorinţa de a se face un
intermediar generos transmiţând forţa captată, i-a menţinut şi fineţea
şi vigilenţa intuiţiei sale, un simţ profund al purităţii şi al
frumuseţii, cât şi o mare putere de a iubi. Întregul mod de a fi şi de a
servi al unui astfel de spirit s-a format mai delicat, mai subtil şi
prin calmul său a putut exercita o influienţă mai pătrunzătoare. Supuse
şi concurând la astfel de activităţi ,învelişurile care au înconjurat
nucleul spiritelor de acest fel au devenit mai puţin dense, rămânând mai
permeabile. Spiritul care a ales să acţioneze în creaţie într-o atare
manieră a optat pentru genul negativ - cel feminin.
Modul de a
lucra şi sexul liber ales de germenul de spirit la începutul devenirii
sale conştiente trebuia să rămână mereu acelaşi de-a lungul tuturor
încarnărilor sale succesive, pentru că, la ajungerea la maturitate,
fiecare spirit trebuie să revină în punctul său de plecare păstrându-şi
genul iniţial. Dacă un bărbat se feminizează, sau o femeie adoptă
caractere masculine, astfel de devieri de la alegerea primară pot să
antreneze încarnări de sex opus. Dar acestea vor fi întotdeauna pierderi
de timp căci, în final, va trebui să revină de la această rătăcire şi
să-şi dezvolte facultăţile genului - sau ale sexului - pentru care s-a
decis iniţial, la plecare.
Noi nu putem face abstracţie de
statutul nostru de creaturi. Fiind mici fracţiuni din cadrul creaţiei,
depindem cu totul de legile şi mecanismele pe care Creatorul le-a
stabilit în cadrul operei Sale. Pentru că nu am ştiut să recunoaştem
această evidenţă şi nici nu ne-am înscris de bună voie în ritmul
ascendent natural, istoria noastră a fost o lungă înşiruire de eşecuri
individuale şi colective.
Pe linia acestor cunoştinţe
fundamentale, orice fiinţă umană cu voinţă bună şi care aspiră în mod
sincer la adevăr, va vedea şi problema celor două sexe - mult discutată
în ultimii ani - sub o cu totul altă lumină. Când va deveni conştient de
baza cosmică a originii lor şi va înţelege deci adevărata natură a
bărbatului şi a femeii, diferenţele, dar şi complementaritatea ce
rezultă din originea lor comună, ca germeni de spirit ieşiţi din aceeaşi
Iradiaţie divină, care îi conţinea pe ambii înainte de separare,
cercetătorul va sesiza de asemenea pentru ce discuţiile actuale, voinţa
de emancipare şi revendicările adesea vehemente ale femeilor nu vor
putea ajunge decât la un rezultat esenţial: adevăratul lor rol în
creaţie şi în societatea umană.
Înălţarea prin femeie
Orice
om care reflectează nu poate să fie satisfăcut numai de cunoaşterea
fiinţei sale fizice. El ar dori, chiar cu orice preţ, să ştie sensul
existenţei sale, direcţia în care să meargă, semnificaţia eforturilor
sale. Întrebările pe care şi le pune femeia în legătură cu condiţia sa
umană şi feminină sunt de fapt identice cu acelea pe care şi le pune
bărbatul. Problema sensului vieţii a fost pusă, desigur, din toate
timpurile. Dar în zilele noastre este chiar mai gravă, căci ciclul
nostru evolutiv se apropie de sfârşit şi timpul presează.
Dacă
este echitabil ca femeia să aibă pe plan juridic, profesional şi social
aceleaşi drepturi ca şi bărbatul, evoluţia socială mergând acum repede
în acest sens, problema nu este rezolvată încă. Acest aspect se menţine
integral şi nu va putea fi rezolvat prin legislaţia umană. Sexualitatea
şi maternitatea sunt ele într-adevăr unica raţiune de a fi a femeilor,
vocaţia lor profundă? Viaţa lor se rezumă cu totul la aceste funcţiuni,
urmând a fi desconsiderate dacă nu le împlinesc? Sau invers, ar putea
ele să nu le accepte totuşi în mod omenesc?
La aceste întrebări
care sunt miezul problemei feminine, Abd-ru-shin a răspuns în maniera sa
clară şi precisă: "Deveniţi în sfârşit spirituali, voi oameni, căci voi
sunteţi din Spirit! Recunoaşteţi şi fiţi destul de tari pentru a
accepta că fericirea maternă, considerată drept cel mai înalt ţel al
femeii pe pământ, cea mai sfântă menire a ei, este înrădăcinată numai în
Animistic ! Însă cea mai sfântă menire a femeii se află mult mai sus,
în Spiritual !
Da, sfântă este maternitatea, desigur, cu iubirea
maternă ca şi culme a ei, dar ea nu este totuşi cea mai înaltă misiune a
femeii de pe pământ, nu este menirea pe care femeia o are în Creaţie !
Maternitatea îşi are rădăcina în animistic şi este înflăcărată numai de o
voinţă pură. Chiar dacă la oameni nu este aşa în toate cazurile, la
animale este întotdeauna aşa.
Femeia se situează spiritual pe cel
mai înalt loc, numai dacă ea a devenit cu adevărat conştientă de
feminitatea ei! Şi menirea ei nu este aceea de a deveni mamă! Aşa cum am
spus deja, maternitatea există numai pentru corpul vostru pământesc şi
atât! Totuşi, feminitatea este prezentă în toate planurile, chiar şi în
Spiritualul Primordial, printre Fiinţele Primordiale, pe treapta cea mai
înaltă! Dar este feminitatea adevărată, în suprema şi inaccesibila ei
demnitate!
Cea mai înaltă menire din viaţa femeii pe pământ este
aceeaşi cu menirea pe care o are dintotdeauna în regiunile mai înalte:
înnobilarea mediului ei şi menţinerea unui flux continuu de radiaţii din
Lumină pe care numai femeia, prin fineţea intuiţiei ei, o poate
mijloci! Înnobilarea aduce însă Înălţarea spre Sferele Luminoase!
Aceasta este lege a spiritului! De aceea, însăşi existenţa femeii
autentice este suficientă pentru a asigura înălţarea, înnobilarea şi
continua puritate a întregii Creaţii.
Bărbatul stă în Creaţie
orientat spre exterior, gata de luptă, în timp ce femeia, acoperindu-i
spatele, menţine legătura cu Lumina şi formează astfel nucleul, izvorul
de forţă şi tărie. Însă acolo unde decăderea se poate strecura în
nucleu, acolo şi «partea din faţă» este pierdută! Să nu pierdeţi
nicicând din vedere acest fapt! Căci nu mai foloseşte la nimic dacă
femeia caută să se alăture bărbatului, acolo unde nu-i este locul.
Intuiţia ei fină se înăspreşte într-o asemenea luptă şi astfel izvorul
de forţă şi puritate, care i-a fost dăruit cândva, seacă şi totul
trebuie să se ducă de râpă!" (Volumul III - conferinţa 9).
Dincolo
de agitatele discuţii şi revendicări omeneşti, autorul Mesajului
Graalului restabileşte cu autoritate ordinea înscrisă în legile cosmice
printr-o riguroasă punere la punct. El ne arată şi modul de repartizare a
sarcinilor între cei doi parteneri. Astfel, prin constituţia sa, femeia
este dotată să capteze şi să inspire. Bărbatului îi revine sarcina de a
realiza în materie directivele primite.
Având de executat
activităţile cele mai aspre, bărbatul este mai puternic sub aspectul
fizicului său. O orientare greşită dată evoluţiei noastre cât şi
ignoranţa cu privire la originea noastră spirituală şi la raţiunea de a
fi a sexelor, ne-au condus la a lua drept referinţă numai valorile
masculine şi la a admira forţa brutală şi bărbatul musculos.
Comparând
de exemplu performanţele masculine şi cele feminine de la jocurile
olimpice şi semnalând incapacitatea femeilor de a alerga 10.000 metri
sau maratonul, unii au conchis - cam prea repede - asupra superiorităţii
bărbatului, ca şi cum nu ar mai exista şi alte criterii şi valori care
să fie puse în balanţă.
Prin necunoaşterea valorii lor şi a
înaltei lor misiuni, femeile au acceptat prea adesea situaţia
respectivă, considerând-o şi ele ca ceva de neschimbat. Chiar şi atunci
când contestau sau când se revoltau, acceptau de fapt normele şi
referinţele stabilite de bărbaţi, înseşi ele căutând să le realizeze şi
să li se conformeze, fapt ce le conducea spre masculinizare. În loc de
a-şi cultiva darurile lor feminine specifice, în loc de a se mândri cu
intuiţia lor mai fină şi de a fi femei adevărate, multe femei se
forţează a se comporta şi a acţiona ca bărbaţii, sperând să realizeze
egalitatea pe această cale. Acelea care acţionează astfel vor fi însă
întotdeauna nişte caricaturi, în timp ce darurile lor nobile se vor
ofili şi se vor pierde.
Egalitatea mult dorită, în curs de a se
realiza în faţa legislaţiei umane şi în societate în general, nu va
trebui să afecteze valorile specifice şi rolurile proprii fiecărui sex.
Originea noastră comună conferă desigur tuturor germenilor spirituali
acelaşi drept de a evolua, de a deveni conştienţi şi de a-şi forma o
individualitate, dar după alegerea realizării acestei dezvoltări într-o
manieră negativă sau pozitivă, urmarea a fost o diferenţiere care nu
trebuie nivelată sau suprimată.
Un spirit care a ales să-şi plaseze
evoluţia într-un curent negativ, nu se va putea dezvolta cu adevărat
decât realizând şi trăind din plin natura feminină. Desigur că la fel va
fi şi pentru spiritul ce a optat pentru curentul pozitiv, respectiv
pentru a fi bărbat.
Aşadar, femeia trebuie să redevină femeie, cu
tot ceea ce această stare îi conferă mai frumos şi mai nobil. Ea trebuie
să recucerească înalta poziţie pe care Creatorul a prevăzut-o pentru
dânsa. Atunci o vor traversa valuri de Lumină şi de Forţă, din care ea
va face să beneficieze şi cei din jurul ei. Ca urmare, se va simţi
îndemnată să răspândească pacea, armonia şi nostalgia după înălţimile
luminoase de unde am plecat cu toţii.
Alături de o astfel de
feminitate, bărbaţii adevăraţi se vor dezvolta şi ei în modul cel mai
natural. Căci acolo unde bărbatul va vedea femeia adevărată care îl
inspiră, se va forţa să fie demn de cea care îl ridică prin însăşi
prezenţa sa.
Punerea în valoare a posibilităţilor deosebite şi
dezvoltarea armonioasă a fiecărui sex nu pot rezulta altfel decât din
acţiunea lor complementară pusă în serviciul unei cauze nobile.
Numeroasele
conferinţe pe care Abd-ru-shin le-a consacrat feminităţii în opera sa,
subliniază cât este de important ca femeia să devină conştientă de
misiunea ce o are în creaţie, căci ridicarea umanităţii nu se va putea
face decât prin femeie. El scria în acest sens:
"Numai feminitatea
autentică, cea mai pură, poate conduce un bărbat spre fapte mari şi îl
poate trezi! Nimic altceva. Şi după Voinţa divină aceasta este menirea
femeii în Creaţie! Căci astfel ea înalţă popor şi umanitate, ba chiar
întreaga Creaţie Ulterioară; căci numai şi numai în ea se ascunde
această forţă sublimă a activităţii liniştite! O putere irezistibilă şi
învingătoare, binecuvântată de Forţa divină, acolo unde ea este pură în
voinţă! Nimic nu o poate egala; căci ea poartă frumuseţe în cea mai pură
formă, în tot ce face, în tot ce porneşte de la ea!
Din acest
motiv ţeserea ei este menită să treacă prin întreaga Creaţie, înviorând,
înălţând, promovând şi însufleţind ca o adiere din Paradisul mult
dorit."(Vol. II - conf. 16)
Graţie Mesajului Graalului avem în
prezent cunoştinţe precise despre scopul vieţii noastre şi despre
raţiunea de a fi a celor două sexe, cât şi despre diferenţele dintre ele
şi respectiv complementaritatea lor. Este acum vorba de a folosi
această cunoaştere, înainte de a nu fi prea târziu.
Intuiţia mai
receptivă a femeii ar trebui să-i permită să capteze imperioasa cerinţă a
epocii cruciale pe care o trăim şi să-l preceadă pe bărbat pe drumul
ascendent care conduce în afara pericolului descompunerii spiritelor
neevoluate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu