Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

luni, 1 septembrie 2014

Tainele Menstruatiei






In fiecare luna, milioane de femei de pe glob “sufera” in tacere, intrucat nu au parte de o menstruatie sanatoasa sau regulata. Majoritatea iau pastile ca fiind singura solutie indicata in acest sens. Insa pastilele nu fac decat sa “acopere” si mai mult suferinta, nicidecum sa o vindece pe termen lung.
Si totusi, care este rolul menstruatiei in viata noastra ca femei? Reclamele ne invata sa luam pastila sis a o ignoram, societatea ne spune sa o ascundem sau sa ne rusinam, unii spun ca nu ar trebui sa sangeram deloc ca nu face decat sa ne incurce…Astfel multe femei ajung sa-si trateze menstra precum un obstacol sau chiar un blestem, in vreme ce aceasta poate fi o binecuvantare.
Legatura mea cu menstruatia nu a fost intotdeauna una de prietenie. Primul contact mai direct cu feminitatea a fost prin menstruatie, pe care o asteptam de altfel cu multa teama, deoarece mama mea ii spunea “boala din fiecare luna”.
Intrucat am privit mereu mestruatia ca pe o boala, aceasta venea de fiecare data insotita de multe dureri. Din pacate, toate informatiile pe care am reusit sa le aflu despre menstra erau luate din susotelile fetelor de varsta mea sau mai mari, din revistele care dadeau sfaturi neavizate si din explicatiile anatomice si greu de inteles date de medici si biologi.
Totul s-a schimbat insa in momentul in care m-am reconectat la feminitatea mea si o alta lume mi s-a dezvaluit.
Insa a venit timpul sa invatam sa ne simtim mai mult corpul ca femei si sa nu ne mai gandim atata problemele de sanatate, victimizandu-ne. Avem prea putina incredere in ceea ce ne transmite propriul corp si dam prea mult credit altor oameni care nu sunt si nu vor fi niciodata in pielea noastra ca femei.
Menstruatia nu este nicidecum o boala, ci o mare sansa de evolutie pe care natura ne-a pus-o la dispozitie pentru a ne reinnoi pe toate planurile: fizic, emotional, mental si spiritual. Cu alte cuvinte, menstra are un rol transformator in viata femeii, pe care daca l-am constientiza si folosi, ne-am putea vindeca mult mai usor si ne-am usura cu mult viata.
Timpul menstruatiei ii semnaleaza femeii ca a venit vremea sa se retraga putin din activitatile sociale si sa se intoarca inspre ea insasi, mai ales daca nu si-a acordat timp toata luna pana atunci. Este un timp magic, in care poti primi numeroase mesaje despre tine insati, ideal pentru curatare emotionala si pentru a-ti clarifica cine esti si ce anume vrei sa ai parte in viata ta.
E un timp al interiorizarii, al purificarii si al renuntarii la tot ceea nu iti mai serveste si nu te mai sprijina in viata. Fie ca e timpul sa renunti la o rana veche sau la cine credeai ca esti, miracole se pot intampla in viata ta daca iti dai voie in aceasta perioada sa stai cu tine insati, sa iti ingadui sa te SIMTI mai mult.
Cat despre sangele menstrual, supranumit si “apa divina”, acesta contine informatii legate de sanatatea ta, reflectand extrem de bine felul in care ai simtit si trait in luna anterioara.
Menstruatia e plina de taine care iti pot elucida multe “dileme” si rezolva multe probleme de sanatate, daca ii respecti timpul, intrucat acest moment iti stabileste ciclul. Intelepciunea menstrei ne poate invata foarte multe despre corpul si feminitatea noastra, iar cel mai important lucru care m-a invatat a fost ca totul are un ritm in viata mea, precum in natura. Atunci cand nu respectam ritmul, suferim.
Intrucat menstra m-a ajutat enorm in drumul meu ca femeie, am decis sa impartasesc cu alte femei aceste lucruri si am creat un workshop special pentru femeile care vor sa-si acceseze intuitia si intelepciunea corpului si implicit starea de sanatate- Tainele Menstruatiei. Detalii aici!
Femeie, intoarce-te la tine, respecta-ti si onoreaza-ti corpul intrucat acesta este templul sufletului tau.
Cu drag,
Adela Haru

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...